EA, Oyunlarının Fiyatını Artırmayı Düşünmediklerini Açıkladı

EA, şu an için oyun fiyatlarını artırma düşüncelerinin olmadığını açıkladı. Şirketin son finansal toplantısında konuşan CEO Andrew Wilson, Nintendo ve Xbox gibi bu yıl oyun fiyatlarını artırıp artırmayacakları sorusuna yanıt verdi. Wilson, iş modelinin 10 yıl öncesine göre büyük ölçüde değiştiğini vurgulayarak fiziksel satışların artık çok daha küçük bir paya sahip olduğunu ve ücretsizden delüks sürümlere kadar geniş bir fiyat yelpazesi bulunduğunu ifade etti.
“1 dolarlık bir içerik de 100 dolarlık bir içerik de üretsek, amacımız her zaman oyunculara mükemmel kalite ve büyük değer sunmaktır. Zamanla gördük ki kalite ve değeri birleştirebildiğimizde işimiz güçlü, dirençli ve büyümeye devam ediyor” demiş Wilson.
EA CFO’su Stuart Canfield ise şirketin “şu an için fiyat stratejisinde bir değişiklik olmadığını” belirterek fiyat yükseltme furyasına katılmayacağını ilan etmiş oldu.
EA’in finansal performansının gayet iyi olduğunu söylemek mümkün. Son mali yılda 7.355 milyar $ net gelir elde edildi ve bu gelirin %73’ü canlı servis oyunlardan geldi.
EA Sports serisi (özellikle American Football) 1 milyar $’ı aşan gelirle rekor kırarken The Sims ise son çeyrekte çift haneli büyüme kaydetti. Mart’ta çıkan Split Fiction ise 4 milyona yakın satış yaptı.
Kısacası EA’nın işleri oldukça iyi gidiyor. Yıllık spor oyunlarının başarısı ve live service modellerinden gelen yüksek gelirler sayesinde, şirketin oyun fiyatlarını artırmaya ihtiyacı yok gibi görünüyor.
Diğer büyük isimlere bakacak olursak Nintendo, Switch 2 ile birlikte oyun fiyatlarını artırdı. Yeni çıkış oyunu Mario Kart World 80$ fiyat etiketiyle eleştirilere neden oldu. Microsoft ise Xbox konsollarının fiyatını yükseltti ve bazı yeni oyunların yıl sonuna kadar 80$’a çıkacağını duyurdu.